24/04/2024
דף הבית / בלוג / איך להשתמש בקנביס רפואי? כל הדרכים

איך להשתמש בקנביס רפואי? כל הדרכים

אחת השאלות הנפוצות בקרב משתמשי קנביס רפואי מתחילים היא מה הדרך הטובה והבריאה ביותר לצרוך את הקנביס הרפואי.

נוסף על עישון, ישנן דרכים נוספות לצרוך את הקנביס הרפואי, ומטופלים בעלי רישיון שמעדיפים להימנע מעישון יכולים לצרוך את הקנביס בדרכים חלופיות כגון אידוי או אכילה ושתייה של תוצרי קנביס. להלן נסקור את כל הדרכים להשתמש בקנביס רפואי בארץ.

עישון קנביס רפואי

עישון הוא הדרך המתאימה ביותר לצרוך קנביס רפואי. ההשפעה על המטופל היא מידית והוא גם יכול לשלוט במינון. החיסרון העיקרי הוא שאף על פי שעישון קנביס מזיק פחות מעישון סיגריות רגילות, הוא יכול להזיק לריאות ולגרום לבעיות במערכת הנשימה. אמנם ניסויים קליניים הראו תוצאות סותרות, אבל חוקרים רבים טוענים שהקנביס מכיל רעלנים וחומרים מסרטנים והם יכולים להגדיל את הסיכון למחלות נשימה ולסרטן, ולכן ממליצים לצרוך את הקנביס הרפואי בדרכים אחרות.

4

כמה טיפים למי שמחליט לעשן קנביס רפואי:

  • השתמשו בקנביס חזק יותר, בעל תכולה גבוהה של THC, כדי להשיג את ההשפעה הנדרשת גם במעט שאיפות.
  • שימוש בפייפ (מקטרת) מאפשר לתכנן את מינון הקנביס ולשלוט בו.
  • אם מעשנים ג'וינט, מומלץ להשתמש בפילטר ובנייר גלגול לא כימי.
  • לנשוף מיד לאחר שאיפה עמוקה כדי למנוע מהעטרן שבקנביס להידבק לריאות.

אידוי קנביס רפואי

אידוי היא החלופה המומלצת ביותר לעישון קנביס רפואי. הפעולה נעשית באמצעות מכשיר אידוי (Vaporizer) שמחמם את הקנביס בטמפרטורה נמוכה ומאדה את החומרים הרפואיים הפעילים כמו THC. בדרך הזאת מופקים פחות תוצרי לוואי מזיקים.

איך מכשיר האידוי עובד?

מכשיר האידוי מחמם את צמח הקנביס באיטיות וגורם לחומרים הפעילים להתאדות מבלי להגיע למצב של בעירה, ולכן משחרר כמות קטנה בהרבה של החומרים המזיקים המלווים לעישון. במילים אחרות, אידוי קנביס מציע את אותן סגולות רפואיות כמו עישון קנביס ובלי הרעלנים המזיקים.

החיסרון העיקרי שבאידוי קנביס הוא מחירו של מכשיר אידוי, הנע בין כמה מאות למכשיר נייד לכמה אלפים למכשיר נייח.

אכילה ושתייה של מוצרי קנביס

לקנביס הנצרך באמצעות אכילה או שתייה השפעה שונה משל קנביס הנצרך בעישון או באידוי. בדרך הזאת, ההשפעה איטית יותר, ממושכת יותר, ומטופלים לרוב מדברים על השפעה גופנית עמוקה ועוצמתית בהשוואה לעישון או לאידוי. לכן לאכילה או שתייה של מוצרי קנביס יש יתרונות בעיקר לחולים הסובלים מכאבים קשים.

החסרונות באכילת מוצרי קנביס היא שקל יותר לצרוך מנת יתר של הקנביס דרך עיכולו. מכיוון שלוקח זמן להרגיש את השפעת הקנביס, ובגלל טעמם של המוצרים האכילים (לרוב משלבים את הקנביס הרפואי במוצרים כמו עוגיות, שוקולד וכדומה), לרוב ממליצים למטופלים להתחיל במנות קטנות, לחכות שעה-שעתיים לפני צריכה נוספת, ולהיזהר מלעבור את המינון המותר.

עוגיות קנביס רפואי של חברת cannabliss.co.il
עוגיות קנביס רפואי של חברת cannabliss.co.il

בנוסף, יש לציין שאכילת צמח הקנביס בצורתו הטבעית אינה מומלצת וגם אין לה כל תועלות רפואיות. מוצרי קנביס למאכל משתמשים בשמן קנביס או בחמאת קנביס, המיוצרים מבישול איטי וממושך של העלים והפרחים של צמח הקנביס בשמן או בחמאה. תהליך הבישול מעביר את ה-THC ואת הקנבינואידים התרפויטיים הנוספים אל השמן או החמאה, ואחר כך אפשר להשתמש בהם בבישול ובאפייה של כל סוגי המזון כולל עוגיות, מרקים, רטבים וכדומה.

כאמור, אכילת מוצרי קנביס יעילה במיוחד להקלה בכאב ולטיפול בעוויתות ובהפרעות שינה, אבל היא לא דרך השימוש המומלצת לסובלים מבחילות והקאות.

שמן קנביס

את הקנביס אפשר לזקק לשמן או לתמצית ולצרוך אותו במינונים קטנים באמצעות טפטוף השמן מתחת ללשון. השיטה אפקטיבית במיוחד לסובלים מבחילות והקאות (למשל בגלל טיפולים כימותרפיים), וכן לילדים ולקשישים המתקשים לצרוך קנביס באמצעות עישון ואידוי.

קפסולות קנביס

חלופה נוספת היא צריכה של קפסולות הקנביס, כמו אלה שמשווקת חברת שיח בשיתוף עם חברת קנאביקס. הקפסולות מכילות מיצוי טהור של צמח הקנביס ושמנים צמחיים טבעיים, ובגלל השחרור המושהה של התרופה יש לה השפעה ארוכה יחסית של כ-12 שעות בממוצע.

 

Check Also

קנביס רפואי - שמן ותפרחת

החרגת CBD מפקודת הסמים בישראל

היום (28 בפברואר, 2022) במסגרת הקראת הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות והצבעות, צפוי …