25/04/2024
דף הבית / בלוג / מחקר חדש: קנביס רפואי לטיפול בסרטן הכבד

מחקר חדש: קנביס רפואי לטיפול בסרטן הכבד

בשנים האחרונות חוקרים מצאו ראיות חדשות התומכות בכוח המבריא של הקנביס עבור סוגים שונים של סרטן בהם לוקמיה, סרטן השד, סרטן שלפוחית השתן ואחרים. לאחרונה חוקרים מהאוניברסיטה הרפואית של גואנגג'ואו בסין העלו השערה שקנביס יכול לטפל באחד מסוגי סרטן הכבד הנפוצים ביותר, hepatocellular carcinoma או (HCC).

קנביס רפואי לטיפול בסרטן הכבד

החוקרים טיפלו בתאים נגועים בחומר סינתטי דמוי קנביס ומצאו שההתפתחות של התאים הסרטניים נבלמה. הם מניחים שהקולטן הקנבינואידי האגוניסט מפריע למחזור ההתפתחות של התא, מה שמוביל להשערה שטיפול בקנביס יכול להיות הצעד הבא בטיפול בסרטן סופני זה.

סרטן הכבד מסוג hepatocellular carcinoma הוא אחד מגורמי התמותה המובילים בעולם, ומוצעים לו אך מעט טיפולים. המחקר עדיין לא יודע אילו תוצאות יראו ניסויים בקנביס טבעי ובמשתמשים אנושיים, אבל הוא תוספת חשובה לאוסף המחקרים שהצטבר בשנים האחרונות ומציג את הקנביס כתרופה ייעודית לסרטן. בארצות הברית כמה גופי מחקר כבר הכירו בתפקידו של הקנביס בחיסול תאים סרטניים, ואף המכון הלאומי על שימוש בסמים (NIDA), שלרוב מדבר נגד צריכת קנביס, הודה שקנביס יכול להרוג תאים סרטניים מסוימים או להקטין אותם.

Check Also

קנביס וחרדה

האם קנאביס מפחית או מגביר חרדות?

אנשים רבים משתמשים בקנביס כדי להקל על תסמיני חרדה. מה אומר המחקר על השפעת הקנביס על חרדות? ובאילו מצבים קנביס עלול להגביר חרדות?