25/04/2024
דף הבית / בלוג / איך לצרוך קנביס רפואי בלי להשמין?

איך לצרוך קנביס רפואי בלי להשמין?

קנביס רפואי יכול להרגיע, לשפר את מצב הרוח, להקל על כאב ולהיטיב עם המשתמשים בעוד המון דרכים, אבל יש לו תופעת לוואי אחת מטרידה: מנצ'יז, הוא הצורך העז לאכול בעקבות עישון קנביס, בשונה מתחושת רעב אמיתית. אמנם אצל מטופלים רבים, בהם חולי סרטן ואיידס, שיפור התיאבון היא דווקא תכונה רצויה, אבל אצל משתמשים אחרים הזלילה הנלווית לצריכת קנביס מיתרגמת לעלייה לא רצויה במשקל. אז איך להמשיך ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של קנביס בלי לעלות במשקל?

קנביס רפואי ומנצ'יז

 

למה קנביס מעורר תיאבון?

השפעת הקנביס על התיאבון ידועה למדע זה כמה מאות שנים, אבל רק עם גילוי הקנבינואידים הובהרה הסיבה לכך. במחקר שנערך באוניברסיטת ייל ב-2015 צפו החוקרים בתגובת המוח של עכברים ומצאו שהגורם למנצ'יז הוא שיתוף הפעולה בין קולטני הקנבינואידים ומערכת נוירוני POMC, האחראית בדרך כלל על ויסות התיאבון ועל איתות למוח על תחושת השובע. במילים אחרות, הרכיבים הכימיים המצויים בקנביס מתעתעים במוח בצורה כזו שבמקום לאותת על תחושת שובע, הם דווקא פועלים הפוך ומגבירים את התיאבון. ואם אתם צורכים קנביס רפואי באופן קבוע ובמקביל שומרים על המשקל ומקפידים על תזונה בריאה, התוצאה אינה בהכרח רצויה. אז איך לצורך קנביס בקביעות בלי להשמין? כמה טיפים.

 

  1. תפריט דיאטה סדיר ושעות אכילה קבועות

ההמלצה הזאת מתאימה לכל מי שנוטה להשמין בגלל זלילות לא מבוקרות, עם או בלי קשר לקנביס. אם אתם לא נוהגים לאכול ארוחות מסודרות יש סיכוי גדול שתמצאו את עצמכם פושטים על המקרר לפני השינה, ואם צרכתם קנביס לפני כן, כנראה שתהיו רעבים יותר ובררנים פחות.

לכן מומלץ להרכיב תפריט ארוחות קבוע, הכולל ארוחת בוקר, צהריים וערב, וגם כמה ארוחות ביניים קלות, ולדבוק בו. ככל שתהיו שבעים יותר, כך יקטן הסיכוי שתיכנעו למנצ'יז.

ואם אתם לא מצליחים להימנע ממנצ'יז, לפחות ארגנו מראש מאגר של נשנושים בריאים ומזינים כמו ירקות חתוכים, פירות או חטיפים דלי שומן יחסית כמו פופקורן וכדומה, והעלימו מהבית פיתויים כמו ממתקים וג'אנק פוד.

אם אתם צורכים קנביס אכיל, נסו למשל להחליף את העוגייה המסורתית ולהשתמש בשמן קנביס לבישול מזון בריא יותר.

 

  1. פעילות גופנית

יש אנשים שיעדיפו להתאמן לפני צריכת הקנביס ואחרים דווקא מעדיפים להתאמן אחרי. בכל מקרה, פעילות גופנית כלשהי – הליכה, רכיבה על אופניים, שחייה, יוגה, או כל פעילות אחרת שיש סיכוי שתיהנו ממנה ותתמידו בה – תקטין את הסיכוי שתתנפלו על המקרר וגם תאזן את הקלוריות העודפות שתצרכו אם לא תעמדו בפיתוי.

פעילות גופנית במקום אכילה - קנביס רפואי

אם אתם לא מהטיפוסים הספורטיביים, אמצו הסחת דעת אחרת שתוציא אתכם מהבית ותרחיק אתכם מהמקרר ברגעים הקשים.

 

  1. זנים חלופיים

יש זני קנביס שמעוררים פחות תיאבון מאחרים. באופן כללי, תחושת המנצ'יז נגרמת על ידי THC, הרכיב האחראי גם על תחושת ה"היי", וזנים העשירים ב-CBD משפיעים פחות על התיאבון, והם אף נמצאו יעילים בטיפול בהשמנת יתר. בנוסף, זני אינדיקה, שהשפעתם מרגיעה, יעוררו פחות את התיאבון מזני סאטיבה, שנוטים לעורר, לשפר את מצב הרוח – ואת התיאבון.

 

 

Check Also

קנביס וחרדה

האם קנאביס מפחית או מגביר חרדות?

אנשים רבים משתמשים בקנביס כדי להקל על תסמיני חרדה. מה אומר המחקר על השפעת הקנביס על חרדות? ובאילו מצבים קנביס עלול להגביר חרדות?