19/04/2024
דף הבית / בלוג / השפעת הקנביס על רכיבה על אופניים: מחקר חדש

השפעת הקנביס על רכיבה על אופניים: מחקר חדש

מחקר חדש מצא שעישון קנביס אינו משפיע לרעה על בטיחות הרכיבה על אופניים. את המחקר ערכו חוקרים מגרמניה ומאוסטריה והוא פורסם ב-International Journal of Legal Medicine.

במחקר השתתפו 14 מעשני קנביס (שתי נשים ו-12 גברים), והם נדרשו לרכוב על אופניים במסלול מכשולים במצב פיכח לגמרי ולאחר מכן אחרי עישון של עד שלושה ג'וינטים (עד 300 מיקרוגרם THC לכל קילוגרם משקל גוף). במחקר נמצא שלא היו שיבושים בקואורדינציה של הרוכבים גם לאחר שצרכו ריכוזים גבוהים של THC.

קנביס ורכיבה על אופניים

המשתתפים במחקר הונחו לעשן את סיגריות הקנביס באופן הזה: לשאוף למשך 4 שניות, לעצור את הנשימה ל-10 שניות ולשאוף ל-15 שניות. הרכיבה נעשתה במסלול מכשולים ובו הם גם נדרשו לתמרן בין מוטות ולהתמודד עם הפרעות מתוכננות כמו כדורים שנזרקו למסלול הרכיבה, הפרעות מילוליות ואורות מהבהבים. המשתתפים קיבלו "נקודות שלילה" על טעויות כמו סטייה מהמסלול, התנגשות במכשולים, פניות, מעבר באור אדום וכדומה.

החוקרים כתבו שכמעט ולא נעשו טעויות ברכיבה בהשפעת הקנביס, ונצפו רק מעט טעויות גם בהשפעת ריכוז גבוה מאוד של THC. בממוצע, לא הייתה עלייה במספר נקודות השלילה לאחר עישון הקנביס.

Check Also

קנביס וחרדה

האם קנאביס מפחית או מגביר חרדות?

אנשים רבים משתמשים בקנביס כדי להקל על תסמיני חרדה. מה אומר המחקר על השפעת הקנביס על חרדות? ובאילו מצבים קנביס עלול להגביר חרדות?