25/04/2024
דף הבית / בלוג / מחקר חדש: קנביס רפואי לטיפול בילדים חולי אפילפסיה

מחקר חדש: קנביס רפואי לטיפול בילדים חולי אפילפסיה

השבוע יוצג מחקר ראשון המצביע על ההשפעה של CBD, הקנבינואיד נטול ההשפעה הפסיכואטקיבית שבצמח הקנביס, על ילדים חולי אפילפסיה.

עד כה היו הורים שדיווחו על שיפור משמעותי במצב ילדיהם לאחר שצרכו את התרופה, אבל הם לקחו סיכון מסוים מכיוון שלא היה מידע קליני על בטיחות השימוש בקנביס לטיפול באפילפסיה.

מחקר: קנביס ואפילפסיה

תמונה: Mark@Flickr

המחקר החדש יוצג במפגש של האגודה האמריקנית לאפילפסיה בפילדלפיה. המחקר נערך ב-2014 והשתתפו בו 313 ילדים חולי אפילפסיה מרחבי ארצות הברית. במשך שלושת חודשי המחקר כ-16% מהילדים נשרו כי התרופה לא השפיעה או כי היו לה תופעות לוואי שליליות.

אבל 261 המשתתפים במחקר שהמשיכו לקחת קנביס רפואי דיווחו על ירידה של כ-50% בממוצע במספר ההתקפים המכונים פרכוסי טוני-קלוני (או גרנד מל). בנוסף, הילדים שהשתתפו במחקר המשיכו ליהנות מהשפעת הקנביס גם לאחר שהמחקר הסתיים, ל-9% מהמשתתפים ול-13% מאלו שחולים באפילפסיה מסוג תסמונת דרווה לא היו התקפי אפילפסיה בכלל. עם זאת היו כמה משתתפים במחקר שמצבם הורע בזמן השימוש בקנביס, אבל לפי ד"ר אורין דבינסקי, הנוירולוג שניהל את המחקר, אין דרך לדעת אם הקנביס הוא שהריע את מצבו או שהיה זה גורם אחר.

תוצאות המחקר אמנם נראות מבטיחות, אבל יש חוקרים המציעים להתייחס אליהן בספקנות מסוימת. לפי דבריהם עד שלא יושלם מחקר קליני הכולל שימוש בתרופות דמה, אין דרך לדעת אם ל-CBD יש השפעה ממשית על אפילפסיה.

Check Also

קנביס וחרדה

האם קנאביס מפחית או מגביר חרדות?

אנשים רבים משתמשים בקנביס כדי להקל על תסמיני חרדה. מה אומר המחקר על השפעת הקנביס על חרדות? ובאילו מצבים קנביס עלול להגביר חרדות?