20/04/2024
דף הבית / בלוג / חנויות קנביס רפואי ייפתחו בניו יורק

חנויות קנביס רפואי ייפתחו בניו יורק

תכנית הקנביס הרפואי של ניו יורק צפויה להתממש כבר השבוע, וייפתחו בה ארבעה בתי מרקחת ייעודיים ומתקן גידול אחד. אבל בגלל כמה מכשולים בירוקרטיים, יש החוששים שלמערכת הבריאות ייקח זמן לאמץ את הקנביס הרפואי.

cannabis nyc

כבר ביולי 2014 נחתם בניו יורק החוק המאשר לרופאים לרשום קנביס רפואי לטיפול במצבים בריאותיים מסוימים בהם כאב כרוני, סרטן, איידס ופרקינסון. בהשוואה ל-23 המדינות האחרות שאישרו קנביס לשימוש רפואי, החוקים של מדינת ניו יורק הם נוקשים למדי. למשל, רופאים נדרשים לשלם 249$ ולעבור קורס אינטרנט של ארבע שעות על הטיפול בקנביס רפואי, כולל תופעות לוואי, מניעת מנת יתר וכדומה, ואחר כך ולהירשם במחלקת הבריאות של מדינת ניו יורק כדי שיוכלו לרשום קנביס כתרופה לחולים העומדים בדרישות. החולים נדרשים לקבל מרשם מאותם רופאים רשומים ואחר כך להגיש בקשה באינטרנט כדי לקבל את הרישיון הנדרש לקניית קנביס רפואי.

לפי דיווחים באינטרנט מאז פתיחת הקורסים הראשונים באוקטובר, רופאים רבים בניו יורק כבר עברו את הקורס והגישו בקשת רישום פורמלית, אבל לא נמסרו מספרים מדויקים. פורטל הקנביס הרפואי marijuanadoctors.com מציג ארבע מרפאות בניו יורק (במנהטן, ברוקלין וקווינס) המציעות טיפול בקנביס רפואי. מדינת ניו יורק אישרה לחמש חברות לגדל ולמכור קנביס, וכל חברה כזו רשאית לפתוח עד ארבעה מתקנים, ויש החוששים שהביקוש יגדל על ההיצע.

Check Also

מיקרודוזינג קנביס

קנביס – עכשיו גם באישור האקדמיה

לגליזציה של קנביס אומנם עדיין אינה נראית באופק, אבל אפשר לציין התקדמות באישור הכתיב הרווח …