20/04/2024
דף הבית / בלוג / קנביס רפואי בחו"ל – כל הפתרונות

קנביס רפואי בחו"ל – כל הפתרונות

הרישיון לשימוש בקנביס רפואי אמנם תקף רק בארץ, אבל הלגליזציה שמתפשטת בעולם והחקיקה המשתנה בתחום הקנביס הרפואי מציעה מגוון פתרונות לצרכני קנביס רפואי המעוניינים להמשיך ברצף הטיפולי גם בחופשה בחו"ל. אבל איך טסים לחו"ל עם קנביס רפואי ומה צריך לדעת לפני שאורזים את התרופה ועולים על המטוס?

קנביס רפואי בחו"ל

קרדיט תמונה: אתר צימרים

באילו מדינות תוכלו להשיג קנביס רפואי?

כדי שהחופשה שלכם תהיה מוצלחת ונטולת היתקלויות כאלה ואחרות עם גורמי חוק, הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לבדוק את המצב החוקי ביעד אליו אתם נוסעים או לחילופין, לבחור מראש לנסוע למדינות בהן יש הסדרה חוקית לקנייה ושימוש בקנביס רפואי.

בארצות הברית למשל, הממשל הפדרלי עדיין לא מכיר בקנביס כסם חוקי והלגליזציה מתבצעת ברמת המדינות, ולכל מדינה חוקים ותקנות משלה הנוגעים לשימוש עצמי בקנביס.

נכון ליוני 2019, השימוש בקנביס למטרות רפואיות ולמטרות הנאה חוקי בקליפורניה, וושינגטון, קולורדו, נבדה ועוד מספר מדינות. במדינות נוספות, בהן ניו יורק, ניו ג'רסי ופלורידה מותר השימוש בקנביס רפואי בלבד, ובמדינות אחרות שימוש במריחואנה אינו חוקי בכלל. לכן, אם אתם מתכננים מעבר בין כמה מדינות, ודאו שאתם מעודכנים ויודעים מהו המצב החוקי בכל מדינה אליה תגיעו.

בנוסף, העובדה שהחוק המקומי מתיר צריכה של קנביס לא אומרת שקיבלתם היתר לעשן איפה שבא לכם וכמה שבא לכם. חשוב לבדוק גם חוקים ותקנות שנוגעים לאופן השימוש בקנביס במרחב הציבורי, הכמות המותרת לשימוש עצמי ועוד, זאת כדי לוודא שלא תסתבכו עם המשטרה המקומית.

 

איך ואיפה ניתן לצרוך קנביס רפואי?

כידוע, אמסטרדם היא יעד פופולרי במיוחד בקרב צרכני קנביס, אבל ישנם יעדים נוספים שהפכו בשנים האחרונות לידידותיים יותר עבור צרכני הקנביס הרפואי וגם כאלה שרוצים לעשן בכיף בזמן החופשה.

בספרד הסחר בקנביס והעישון בפומבי אומנם אסורים על פי חוק, אבל ניתן לגדל שתיל קנביס לשימוש עצמי בשטחים פרטיים או לצרוך קנביס במועדוני קנביס וקופי שופס, בתנאי שהוכחתם שגילכם מעל 21.

בצ'כיה מותר להחזיק עד 15 גרם קנביס ומותר לגדל אותו לשימוש אישי (עד 5 שתילים). המכירה אמנם אסורה בחוק, אך האיסור הזה לא נאכף בפועל וניתן להשיג קנביס בקלות יחסית במועדונים, מסעדות ופאבים.

באורוגוואי החוק מתיר החזקה ושימוש בקנביס ללא הגבלה, מה שהפך אותה בשנים האחרונות ליעד פופולרי במיוחד לצרכנים. בנוסף, המחירים הנמוכים של קנביס במדינה הופכים אותה ליעד מועדף על תיירים רבים.

גם בקנדה שימוש בקנביס, גם למטרות הנאה, הוא חוקי לגמרי. עם זאת, התקנות לגבי אחזקה, קנייה וצריכה של מוצרי קנביס אינן זהות בכל המדינה. בקוויבק למשל, אפשר לעשן גראס בכל המקומות שבהם מותר לעשן סיגריות (כלומר, לא בברים, מסעדות, מקומות עבודה וכדומה); באונטריו אפשר לקנות קנביס רק מחנות ממשלתית מקוונת.

יוון הפכה את הקנביס הרפואי לחוקי ב-2017, ושנה אחר כך גם אפשרה גידול ושיווק של מוצרי קנביס. בפברואר 2019 נפתח הוצבה באתונה המכונה האוטומטית הראשונה למוצרי CBD.

באיטליה עד לאחרונה היה אפשר להשיג מוצרי "קנביס לייט" המכילים כמות מינימלית של THC, אבל בעקבות פסיקה של בית המשפט העליון ממאי 2019 גם מכירתם נאסרה. קנביס רפואי עדיין חוקי במדינה.

בפורטוגל כל הסמים חוקיים, ומי שנתפס עלול לשלם קנס או להישלח לטיפול בגמילה, אבל לא לכלא. אחזקה של עד 25 גרם של מריחואנה תעבור מתחת לרדאר של המשטרה.

בדרום אפריקה אין מניעה חוקית מלהשתמש בקנביס במקום פרטי. גם הגידול לשימוש פרטי הוא חוקי.

אוסטרליה מובילה בתחום המחקר הרפואי של קנביס, והיא הסירה את ההפללה על קנביס רפואי. קנביס למטרות הנאה אומנם אינו חוקי באופן רשמי, אבל ברוב המדינות אחזקה לשימוש עצמי לא תגרור ענישה.

 

מאחר שהחקיקה סביב שימוש ומכירת קנביס היא נושא דינמי מאוד, ודאו שאתם מתעדכנים בחוקים הרלוונטיים כמה שיותר קרוב למועד הטיסה שלכם, בעיקר בכל מה שנוגע לכמויות מותרות להחזקה ולאופן הצריכה המותר.

 

האם כדאי לכם להביא את הקנביס הרפואי שלכם?

בגדול, לצערנו, התשובה היא לא. גם אם מדינת היעד שלכם מאשרת שימוש בקנביס רפואי בצורה כזו או אחרת, עדיין קיים סיכוי לא קטן שהמדינה עדיין אינה מתירה להכניס קנביס לגבולותיה, מה שיכול לגרום לכם לעיכובים במקרה הטוב ויכולה גם להסתיים במעצר במקרה הפחות טוב. מדינות מעטות, בעיקר באירופה, מאפשרות להכניס קנביס רפואי לגבולותיהן, כל מדינה ונהליה.

הפתרון במקרה הנ"ל הוא לתכנן מראש את הנסיעה ולבדוק מה המצב החוקי ביעד שלכם. בחלק מהמדינות קיימת אפשרות להיכנס עם קנביס רפואי לאחר שתתרגמו את רישיון הקנביס שלכם לאנגלית ותקבלו אישור נוטריוני לתרגום בשגרירות הרלוונטית לפני הנסיעה. במדינות מסוימות תצטרכו גם אישורים קונסולריים נוספים מעבר לתרגום הרישיון ורק אז תוכלו להכניס את הקנביס שלכם למדינה. במדינות בהן אין אפשרות כזו, תצטרכו פשוט לרכוש את הקנביס רק אחרי שתגיעו ליעדכם. מומלץ בחום ליצור קשר עם השגרירות הרלוונטית של מדינת היעד שלכם ולברר בדיוק אילו אישורים נחוצים לכם. קחו בחשבון שבחלק מהמקרים מדובר בהליך בירוקרטי שיכול לקחת לא מעט זמן.

 

ציוד מומלץ לצרכני קנביס רפואי בחו"ל

כשמתכננים חופשה שמשלבת בתוכה צריכה של קנביס, יש כמה דברים שחשוב לקחת איתכם. כסף מזומן למשל יקל מאוד על ההתנהלות ועל הרכישה, מיכלים או שקיות אטומים לאחסון הקנביס וכמובן את כל המסמכים הרלוונטיים, כמו רישיון שימוש לקנביס רפואי, אם יש לכם. בנוסף, חשוב מאוד להקפיד שלא להעביר קנביס בין גבולות של מדינות או על טיסות.

 

היו שגרירים טובים של צרכנות קנביס רפואי

לסיכום, גם במדינות בהן יש לגליזציה מלאה או שניתן לצרוך בהן מוצרי קנביס רפואי, חשוב להקפיד לצרוך את הקנביס באחריות ולוודא שאתם רוכשים קנביס איכותי ממקור אמין עד כמה שניתן, כדי שתוכלו גם ליהנות מהחופשה שלכם. בכלל, רצוי להיות דיסקרטיים ולצמצם את העישון במקומות ציבוריים גם לטובת תושבים מקומיים שלא בהכרח נהנים מעישון פסיבי. בגדול, תהיו בני אדם ותזכרו שאתם אמנם בחופשה, אבל אתם עדיין אורחים.

 

הכתבה עודכנה ביולי 2020

מומלץ לברר מראש עם מדינת היעד לגבי המצב החוקי והפרוצדורות הנדרשות.

 

Check Also

קנביס רפואי - שמן ותפרחת

החרגת CBD מפקודת הסמים בישראל

היום (28 בפברואר, 2022) במסגרת הקראת הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות והצבעות, צפוי …