18/04/2024
דף הבית / בלוג / מדבקות קנביס – מהן ואיך להשתמש בהן?

מדבקות קנביס – מהן ואיך להשתמש בהן?

אל הסיגריות, המשאפים, השמנים והעוגיות נוספה לאחרונה שיטה חדשה לצריכת קנביס: מדבקות קנביס מלעוריות. המדבקות מעבירות את הקנבינואידים (לרוב CBD, המשמש בין היתר להקלה על חרדה, לשיכוך כאבים ולטיפול בדלקות) ישירות אל מחזור הדם, בלי לערב את הריאות או את מערכת העיכול.

המדבקה היא שיטה חדשה יחסית בעולם הקנביס אבל היא מבוססת על טכנולוגיה ותיקה. הרעיון דומה למדבקות ניקוטין לגמילה מעישון או למדבקות למניעת היריון: מצמידים לעור מעין פלסטר שבתוכו יש מינון מדוד של תמצית או שמן CBD, והוא חודר למחזור הדם דרך תאי העור.

איך מדבקות קנביס עובדות?

כאמור, מדבקות קנביס מעבירות את הקנבינואידים ישירות דרך תאי העור אל מחזור הדם. אבל כדי לעבור את שכבת ההגנה הטבעית של העור נרשמו כל מיני פטנטים מתקדמים – ממיקרונידלינג ופתרונות כימיים ועד אמצעים טבעיים כמו טרפנים ושמנים בסיסיים – שמטרתם לזרז את החדירה של התרופה למחזור הדם.

איך משתמשים במדבקות?

הטכנולוגיה מאחורי מדבקות הקנביס נשמעת מסובכת, אבל השימוש בהן הוא פשוט למדי: כל מה שצריך לעשות הוא להסיר את שכבת ההגנה ולהדביק לעור נקי ויבש, בדיוק כמו שמדביקים פלסטר, לפרק הזמן שמוגדר על המוצר. יש מדבקות המיועדות לשימוש של בין 6 ל-12 שעות, ויש כאלה המיועדות גם לשימוש רציף של עד 96 שעות.

האזורים המומלצים ביותר להדבקה הם מפרקי כף היד, הקרסוליים, הזרועות, הכתפיים או העורף, אזורים שבהם העור עדין וכלי הדם קרובים למשטח העור. אם המדבקה משמשת לטיפול בכאב או בדלקת בחלק גוף מסוים, אפשר להדביק אותה ישירות עליו.

מה היתרונות של מדבקות קנביס?

צריכת קנביס באמצעות מדבקה היא שיטה נוחה, יעילה ומדויקת בהשוואה לחלופות, והיא מתאימה במיוחד למי שרוצה להימנע מעישון קנביס, לא אוהב את הטעם של שמן קנביס ונרתע מהסכנות הכרוכות באידוי.

שימוש במדבקה מבטיח ספיגה מלאה של לפחות 50% מהתרופה ישירות במחזור הדם, בלי כימיקלים וחומרים רעילים, ובלי לעבור דרך המסננת של הריאות, הכבד או הקיבה. לשם השוואה, כשמעשנים, מאדים או אוכלים קנביס רק כ-5% מהחומר מגיע בסופו של דבר אל מחזור הדם.

שלא כמו בשיטות צריכה אחרות, שבהן ההשפעה מגיעה לשיא ואז דועכת, המדבקות מאפשרות צריכה במינונים קבועים, מדויקים ואחידים. כמו כן, יצרנים יכולים לפתח מדבקות במינונים שונים כדי לענות על הצרכים של מחלות ותסמונות שונות.

לדוגמה, מדבקות הקנביס של החברה הישראלית Therapin, המיועדות לשיכוך כאבים אצל הסובלים מפיברומיאלגיה, נירופתיה וכאבים כרוניים, מגיעות בשלושה מינונים: 5 מ"ג, 20 מ"ג ו-50 מ"ג. כך, המטופלים יכולים לשלוט במינוני הקנבינואידים שהם צורכים.

בנוסף, המדבקה היא גם אחת השיטות הדיסקרטיות ביותר לצרוך קנביס רפואי. במקום לשאת את ציוד העישון לכל מקום ולמצוא זמן ומקום לעשן בפרטיות, אפשר פשוט להדביק אותה מתחת לבגדים ולקבל את המינון הדרוש.

 

מקורות:

https://weedmaps.com/news/2019/12/what-are-cbd-patches/

https://tryplainjane.com/blog/cbd-pain-patches-benefits-side-effects-and-how-to-use-them-61be89/

Check Also

קנביס רפואי - שמן ותפרחת

החרגת CBD מפקודת הסמים בישראל

היום (28 בפברואר, 2022) במסגרת הקראת הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות והצבעות, צפוי …